KommuneProfilen ... Statistikk og Nøkkeltall for din kommune

Skip Navigation Links Skip Navigation Links Skip Navigation Links
Bedrifter og foretak  > Nyetablerte foretak etter næring > Din region
Modulen viser hvordan nyetablerte foretak i regionene foreler seg på ulike næringer.
Tabell 1 viser antall nyetablerte foretak i næringsområdene - mens tabell 2 viser den prosentvise fordelingen.
Næringskodene bygger på Standard for Næringsgruppering SN 2007 (kodene er angitt i tabellene).
OBS: Statistikken over nyetableringer omfatter ikke primærnæringene og offentlig administrasjon.
Fra menyen nedenfor finnes moduler med sammenlikning og rangering av regioner
Skip Navigation Links
DinRegion
Sammenlikne
Byer

Velg kommune direkte fra boksen Region/kommune - eller velg først fylke for å avgrense til kommuner innen valgt fylke

Velg fylke >>

Velg region/kommune  >>>

Tabell 1. Nyetablerte foretak etter næringsområde
  Kilde: Statistisk sentralbyrå - SSB  <><>  Bearbeiding: KommuneProfilen

Antall nyetablerte foretak i utvalgte næringer. 2022. Valgt region
The chart showing Industri series, Bygg og Anlegg series, Varehandel series, Transport series, Informasjon series, Tekn.tjen/Eiendom series, Forr.tjen series, Undervisning series, Helse/Sosial series, Overnatt/Servering series, Priv.tjen series.
  Antall nyetablerte foretak i utvalgte næringer. Valgt region

Tabell 2. Nyetablerte foretak etter næringsområde. Prosent.
   Kilde: Statistisk sentralbyrå  <><>  Bearbeiding: KommuneProfilen